دلایل کار نکردن باتری خودرو

کار نکردن باتری خودرو

چنان چه با مشکل روشن نشدن ماشین مواجه شده اید باید علت را در کار نکردن باتری خودرو ردیابی کنید. در این مقاله سعی شده است به مهم ترین دلایل کار نکردن باتری خودرو بپردازیم:

 

  • شارژ باتری

شارژ کم باتری، بعنوان رایج ترین دلیل روشن نشدن خودرو و کار نکردن باتری خودرو مطرح است؛

  در چنین شرایطی باتری قدرت لازم برای استارت زنی و روشن کردن خودرو را ندارد. چنان چه با خودروی خود رانندگی نکرده باشید یا سفرهای کوتاه مدت زیادی را تجربه کرده باشید، دینام، زمان لازم برای شارژ مجدد باتری را ندارد. 

بنابراین بهترین روش روشن کردن خودرو،در شرایط ضعیف بودن باتری ماشین، استفاده از انرژی باتری خودرویی دیگر با استفاده از یک کابل اتصال قوی می باشد.

 کارنکردن باتری خودرو بدلیل شارژ کم باتری

 

  • کار نکردن باتری خودرو به دلیل وجود باتری نامناسب

چنان چه با باتری جدید  خودرو با مشکل مواجه شدید، ممکن است نوع باتری با سیستم خودرو سازگار نبوده و قدرت کافی برای چرخاندن موتور را نداشته باشد.این اشتباهی است که معمولاً توسط صاحبان وسایل نقلیه با فناوری استارت استاپ (start-stop) انجام می شود. از آنجایی که وسایل نقلیه با ویژگی استارت استاپ دائماً موتور را متوقف و دوباره راه اندازی می کنند، به انرژی بیشتری نسبت به باتری استارت معمولی نیاز دارند. بنابراین چنان چه از تکنولوژی start-stop در خودرو استفاده می کنید، یک باتری start-stop جهت تأمین نیازهای برق لازم است.   

ساده ترین راه برای یافتن باتری جایگزین این است که باتری جدید مطابق با اندازه و مشخصات باتری فعلی خریداری شود. البته به خاطر داشته باشید که اگر وسیله نقلیه دست دوم خریداری کرده اید، ممکن است مالک قبلی از باتری مناسبی استفاده نکرده باشد؛

 

 با مراجعه به نمایندگی های فروش باتری و یا با مراجعه به وب سایت سپاهان باتری به آدرس

www.sepahanbattery.com

متناسب با نوع خودروی مصرفی باتری مناسب را پیدا کنید

 

  • محکم نبودن و وجود خوردگی در اتصالات باتری

چنان چه مشخص شد باتری مناسبی دارید ولی همچنان با مشکل کار نکردن باتری خودرو مواجه هستید، ممکن است به دلیل مشکل اتصال کابل به قطب های باتری باشد. مطمئن شوید کابل های باتری در شرایط مناسبی بوده و محکم در محل خود قرار گرفته اند. همچنین هرگونه خوردگی احتمالی یا زنگ زدگی روی کابل ها یا قطب های باتری را نیز در نظر بگیرید.

زنگ زدگی مقدار نیرویی که می تواند از باتری به موتور منتقل شود را محدود می کند.

برای اطمینان از اتصال محکم سعی کنید اتصالات را جدا کنید، سپس آنها را مجدد به هم متصل کنید؛ برای این منظور ابتدا قطب منفی و سپس قطب مثبت باتری را جدا کنید و مطمئن شوید کانکتورهای کابل روی هیچ فلزی قرار نگرفته باشند. هنگام اتصال مجدد باتری، با قطب مثبت شروع، سپس قطب منفی را دوباره متصل کنید.

 

کار نکردن باتری خودرو بدلیل خوردگی باتری

 

  • نقش خرابی دینام در کار نکردن باتر ی خودرو

دینام خودرو با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی وظیفه برق رسانی به خودرو و شارژ مجدد باتری را برعهده دارد. کار نکردن باتری خودرو و شارژ نشدن آن می تواند به دلیل خرابی دینام و یا اختلال سیستم برق خودرو باشد. در چنین شرایطی باید در اسرع وقت دینام را تعمیر کنید تا بتواند مجددا باتری را به درستی شارژ کند.

علائم نشان دهنده ی دهنده خرابی دینام عبارتند از:

  • صدای غیر طبیعی هنگام روشن شدن موتور
  • وجود بوی نامطبوع از خودرو
  • کم‌نور یا پرنور بودن چراغ‌ها
  • روشن شدن چراغ هشداردهنده

 

نقش خرابی دینام در کار نکردن باتری خودرو

 

  • قدیمی بودن باتری

چنان چه با بررسی عوامل فوق، همچنان مشکل کار نکردن باتری خودرو را دارید، طول عمر باتری رو به اتمام است و به یک باتری جدید نیاز است.

 

اگر به دنبال خرید باتری خودرو با بهترین کیفیت و معتبرترین گارانتی هستید

“محصولات مجتمع صنعتی سپاهان باتری”

می تواند انتخابی مطمئن برای خودرو شما باشد.

 

مجتمع صنعتی سپاهان باتری، قادر به طراحی و تولید باتری های سیلد و غیرسیلد، بر اساس استانداردهای جهانی و در آمپراژهای ۳۵ تا ۲۲۰ آمپر می باشد.

 


بیشتر بخوانید: باتری مناسب خودرو سمند


 

منبع