باتری خودرو کراس

معرفی باتری خودرو کراس و نکاتی که باید در زمان خرید باتری دانست!

میزان مصرف و قابلیت‌‌های متنوع خودروهای روز دنیا ما را بر آن داشته است تا باتری‌‌هایی با آمپرهای متفاوت برای هر مدل خودرو تولید کنیم. برای درک بهتر میزان مصرف خودرو و انتخاب باتری متناسب، خودرو H30 کراس که یکی از مدل‌های پرطرفدار در سال‌های اخیر بوده است را برای شما به‌عنوان نمونه بررسی کرده‌ایم تا با توجه به امکانات و قدرت این مدل خودرو، شما را با انواع باتری موجود در مجتمع صنعتی سپاهان باتری آشنا کنیم.

باتری خودرو کراس

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • معرفی خودرو اچ‌ سی‌ کراس (H30 CROSS)
  • از قدرت و امکانات خودرو H30 کراس چه می‌دانید؟
  • چه استاندارد‌هایی را باید برای خرید باتری خودرو در نظر گرفت؟
  • ابعاد باتری خودرو کراس و معرفی باتری‌های هم‌ ردیف این خودرو در سپاهان باتری

معرفی خودرو اچ‌ سی ‌کراس (H30 )

در سال ۱۳۹۴ تولید پژو ۲۰۶ اتوماتیک متوقف شد و ایران خودرو با همکاری شرکت خودروسازی دانگ فنگ چین، خودروی اچ ‌سی‌ کراس را در کنار پژو ۲۰۷ اتوماتیک به بازار عرضه کرد. خودرو H30 کراس درست مانند خودرو استپ ‌وی، یک هاچ بک قد بلند است. ایران خودرو مشکلات کیفی اولیه این خودرو نظیر خاموش شدن ناگهانی پیشرانه (موتور) را به ‌تدریج برطرف کرد و از پاییز سال ۱۳۹۷، رینگ آلومینیومی را از تجهیزات استاندارد اچ ‌سی ‌کراس حذف کرد.

اچ سی کراس

از قدرت و امکانات خودرو H30 کراس چه می‌دانید؟

خودرو H30 کراس از موتور ۱۶ سوپاپ Tu5 برخوردار است که این موتور با پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک یکسان است، اما به جای گیربکس AL4 مورد استفاده در خانواده پژوهای دنده اتوماتیک، یک جعبه دنده ۴ سرعته ساخت شرکت آیسین ژاپن در زیر پیشرانه‌ اچ‌ سی‌ کراس قرار گرفته است.

سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی راهنمادار، روکش فرمان چرمی، صفحه نمایش لمسی، بلوتوث و ۴ کیسه هوا (۲ سرنشین جلو و ۲ سرنشین در عقب) از جمله امکاناتی هستند که اچ ۳۰ کراس را خودرویی با امکانات هوشمند در میان رقبای خود معرفی کرده است.  

باتری خودرو کراس ۶۰ آمپرساعت است و در جعبه L2 قرار داد که براساس استاندارد  DINتعبیه شده است. البته می‌توان از باتری ۶۰ آمپر ساعت در تیپ D23 که براساس استاندارد JIS می‌باشد نیز به‌عنوان جایگزین استفاده نمود.

امکانات خودرو کراس
امکانات خودرو کراس

چه استاندارد‌هایی را باید برای خرید باتری خودرو در نظر گرفت؟

باتری های موجود در داخل کشور عموما براساس استاندارد  DINو JIS می‌باشد. استاندارد DIN براساس استاندارد آلمان و اروپا و استاندارد JIS  براساس استاندارد ژاپن و کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند.

انتخاب این که کدام آمپر باتری برای خودروی شما مناسب است به  تعداد سرنشین و میزان مصرف و … در خودرو بستگی دارد. برای مثال اگر از کولر ماشین زیاد استفاده می‌کنید، تعداد سیستم‌های صوتی و تصویری پرمصرفی روی خودرو نصب کرده‌اید، یا در مسیرهای پر ترافیک تردد دارید و …. باید باتری متناسب با میزان مصرف بر روی ماشین نصب کنید.

 

باتری اربیتال
باتری اتمیک

تولیدکننده‌های خودرو با توجه به در نظر گرفتن شرایط فوق، آمپر ساعتی را به‌عنوان آمپرساعت مجاز باتری تعیین می‌کنند و باتری فابریک خودرو متناسب با همان آمپر ساعت خواهد بود.

در سپاهان باتری ،نرم‌افزار همیار جهت سهولت در انتخاب و تناسب آمپر ساعت باتری با نوع خودرو برای مصرف‌کنندگان وجود دارد، تا به‌ وسیله آن مناسب‌ترین باتری با توجه به نیاز مشتریان عزیز بر روی خودرو تعبیه گردد.

البته توجه داشته باشید که اگر بر خودروی خود هیچ سیستم برقی جانبی، اضافه نکرده‌اید، بهترین انتخاب همان باتری فابریک خودرو طبق آمپر ساعت خواهد بود.

ابعاد باتری خودرو کراس و معرفی باتری‌های هم‌ ردیف این خودرو در سپاهان باتری

ابعاد باتری خودرو اچ سی کراس (۶۰ آمپر L2 باتری فابریک)

طول = ۲۴۲ میلی متر

عرض= ۱۷۵ میلی متر

ارتفاع= ۱۹۰ میلی متر

با توجه به مشخصات باتری این خودرو، محصولات زیر درمجتمع صنعتی سپاهان باتری برای مدل‌های مختلف خودرو موجود می‌باشد:

  • باتری پریمیوم اوربیتال یا اتمیک
  • باتری تروپیکال که یکی از بالاترین رده‌های محصولات سپاهان باتری را به خود اختصاص داده است و طراحی آن ویژه مناطق گرمسیری می‌باشد. این باتری در استان‌های گرمسیر همچون سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مورد استفاده می‌باشد.
  • باتری سوزوکی
  • باتری EFB( اگر در مسیرهای پرترافیک مداوم در رفت و آمد هستید و خودروی شما زیاد استارت می‌خورد، از باتری ای‌اف‌بی(EFB) استفاده کنید. باتری‌های EFB ) (Enhanced Flooded Battery  پیشرفته‌ترین نوع باتری با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Stop-Start در خودروها، به‌عنوان راه‌حلی مطمئن برای کاهش مصرف سوخت و نشر دی‌اکسید‌کربن شناخته شده است، که در جهت تامین نیاز این مدل از خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما میتوانید برای مشاهده محصولات سپاهان باتری و ویژگی آن ها به صفحه محصولات سپاهان باتری مراجعه کنید.