باتری سانتافه

برای خرید باتری سانتافه ، چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

در این مقاله ابتدا به بررسی اجمالی خودرو سانتافه و پیشینه آن در ایران خواهیم پرداخت و سپس ویژگی‌های باتری مناسب برای این خودروی شاسی بلند شهری را با جزئیات کامل معرفی خواهیم کرد.

باتری سانتافه

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • بررسی اجمالی تولید ماشین سانتافه
  • پیشینه خودرو سانتافه در ایران
  • باتری سانتافه دارای چه ویژگی‌هایی است؟
  • باتری سانتافه دارای چه ابعادی است؟
  • پیشنهاد سپاهان باتری برای باتری سانتافه چیست؟
  • باتری EFB چه نوع باتری است؟

بررسی اجمالی تولید ماشین سانتافه

این خودرو  SUV (شاسی بلند متوسط) توسط شرکت کره‌ای هیوندای برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ تولید شد. نسل دوم آن در سال ۲۰۰۷ به جهان معرفی گردید و نسل سوم آن در ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. نسل چهارم سانتافه در سال ۲۰۱۸ رونمایی و در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد.  موتور سانتافه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و حجمی حدود ۲۳۵۹ سی سی دارا می باشد. این خودرو بنزین سوز است.

هیوندا

پیشینه خودرو سانتافه در ایران

خودرو سانتافه اگر چه قیمت بالایی دارد اما در همان بدو ورود به بازار با استقبال زیادی روبه‌رو شد. سانتافه با فیس قدیم خود یعنی مدل ۲۰۱۶ ، به تعداد زیادی وارد ایران شد، در حالی‌ که عرضه فیس لیفت سانتافه در بازار کشورمان از همان سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود. سانتافه نیوفیس تغییرات ظاهری بسیاری از جمله تغییر در سپر جلو و عقب، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ‌ها و همچنین خطوط جلو پنجره‌ دارد اما از تغییرات اساسی در سانتافه خبری نیست.

 

باتری سانتافه دارای چه ویژگی‌هایی است؟

ظرفیت باتری فابریک خودرو سانتافه ۷۰ آمپرساعت و ۱۲ ولت می‌باشد و تیپ جعبه آن  D26می‌باشد. که طراحی آن براساس استاندارد JIS است. البته با توجه به میزان مصرف برق خودرو و سایر مصرف کننده‌های موجود در خودرو، می‌توان از باتری  با ظرفیت‌های  ۷۵ آمپر ساعت برای خودرو سانتافه استفاده نمود.

باتری های موجود در داخل کشور عموما  براساس استانداردهای  DIN, JIS می‌باشد. لازم به ذکر است که استاندارد DIN بر اساس استاندارد  آلمان و اروپا است و استاندارد JIS براساس استاندارد ژاپن و کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌باشد.

سانتافه در دو بازه زمانی توسط شرکت آسان موتور و کرمان موتور به بازار ایران عرضه شد. در سال ۲۰۱۶ فعالیت آسان موتور کمتر گردید و در همین حین شرکت کرمان موتور به میدان آمد و واردات سانتافه را آغاز کرد. سانتافه های تولید شده توسط کرمان موتور همگی مثل هم هستند، تنها تفاوتی که ممکن است در این مدل‌ها وجود داشته باشد، تفاوت در آپشن “پدال شیفتر” و “دوربین ۳۶۰ درجه” است.

ساختار داخلی خودرو هیوندا

اما این داستان در مورد سانتافه های تولید شده توسط آسان موتور کاملا متفاوت است. سانتافه های عرضه شده توسط آسان موتور به حدی با هم تفاوت دارند که به راحتی نمی‌توان گفت که سانتافه نیمه فول چه ویژگی‌هایی ندارد.اما موردی که واضح است سانتافه های فول تولید شده توسط آسان موتور به ۴ رادار (نقطه کور، رادار کمکی ماندن در لاین، پیشگیری جلو و پیشگیری عقب) هستند درحالی که سانتافه های فول کرمان موتور هیچکدام از این رادارها را ندارند.

 

میزان فروش این خودرو در ایران به حد چشمگیری زیاد بوده است به‌طوریکه در چند سال اخیر، هیوندای سانتافه رکورد واردات را در دست داشته است. لازم به ذکر است امکانات و چهره به‌روز سانتافه آن را در لیست پرفروش‌ها نگه داشته است.

باتری سانتافه دارای چه ابعادی است؟

 

طول

عرض

ارتفاع

۲۵۷ میلی‌متر

۱۷۶ میلی‌متر

۲۲۵ میلی‌متر

پیشنهاد سپاهان باتری برای باتری سانتافه چیست؟

با توجه به ویژگی‌های سانتافه و مشخصات باتری مناسب برای این خودرو، سپاهان باتری باتری‌‌های زیر را به‌عنوان باتری سانتافه ارائه می‌دهد:

  • باتری پریمیوم اوربیتال یا اتمیک
  • باتری تروپیکال (باتری تروپیکال یکی از رده محصولات سپاهان باتری است که طراحی آن ویژه مناطق گرمسیرمی‌باشد که در استان ‌ای گرمسیر مانند استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان قابلیت عرضه و فروش دارد)
  • باتری سوزوکی

باتری ای اف بی(EFB) (اگر در مسیرهای پر ترافیک زیاد رفت‌و‌آمد می‌کنید و خودروی شما مکررا استارت می‌خورد، باتری ای اف بی (EFB) استفاده کنید)

باتری سوزوکی
باتری پریمیوم اوربیتال یا اتمیک
باتری تروپیکال
باتری EFB چه نوع باتری است؟

باتری های تحت عنوان EFB ( Enhanced Flooded Battery) پیشرفته‌ترین نوع باتری‌ های با الکترولیت مایع هستند که با گسترش کاربرد تکنولوژی Stop-Start در خودروها در سراسر جهان، به‌عنوان راه‌حلی برای کاهش مصرف سوخت و نشردی‌اکسید‌کربن، برای تامین نیاز این مدل خودروها طراحی شده است .این باتری‌ها طوری طراحی شده اند که با افزایش طول عمر و بهبود شارژ‌پذیری دینامیک برای انطباق با عملکرد در شرایط با شارژ غیرکامل، پاسخ‌گو نیاز خودروهای مجهز به عملکرد Stop-Start باشند.

اما نکته حایز اهمیت در مورد این نوع باتری این است که با تمام ویژگی‌های اعلام شده، امکان استفاده از باتری EFB بر روی خودروهایی که قابلیت Stop-Start را ندارند، وجود دارد.